A l’estiu el cotó es viu

D’ençà que vaig recomençar a fer mitja tenia pensat teixir una samarreta en cotó a l’estiu. De fet, vaig comprar fa un parell d’anys un cotó blau verdós al Llanàrium que encara espera a la pila del stash llaner. Aquest any ha sigut la meva estrena oficial amb el cotó. Vaig rebre l’informació del Projecte Final de Pearlknitter, un curs online on, a més d’un patró bàsic, hi havia instruccions per fer l’adaptació a la forma de teixir de cadascú. A més, tenia suport técnic i un grup de facebook per compartir experiències. Aleshores em vaig decidir i em vaig unir al Projecte, opció materials inclosos.

Malgrat que les instruccions eren per teixir amb agulles rectes, jo vaig escollir les circulars, les meves hiyahiya sharp intercanviables metàliques (perfectes per treballar el cotó!). Aixì em vaig estalviar la tasca de cosir les dues peces de la samarreta.

El 24 de maig vaig començar amb la mostra i, com sempre, vaig haver de reajustar una mica els càlculs. He aprofitat els viatges en tren per anar fent i per això no he trigat massa en enllestir-lo. La costura de l’espatlla l’he fet amb el kitchener stich i ha quedat invisible.

El resultat final és una samarreta de cotó una mica ajustada al cos, molt estiuenca.

Projecte Final (Pearlknitter), fet amb Mondial Solare.

 

Deixa un comentari

